AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień

Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulcan zamiast Mantle.

Jak wynika z wpisu opublikowanego na oficjalnym blogu firmy AMD, amerykański koncern zachęca deweloperów do porzucenia swojego własnego dzieła, niskopoziomowego API Mantle 1.0, na rzecz nadchodzących konkurentów, a mianowicie DirectX 12 od Microsoftu i Vulkan (dawniej Next Generation OpenGL Initiative) od Khronos Group. Oczywiście w tym samym poście znaleźć można zapewnienie o ograniczonej kontynuacji wsparcia dla Mantle, które zastosowanie znajdzie chociażby w Battlefield: Hardline, a także zapowiedź wypuszczenia ogólnodostępnego SDK [ang. Software Development Kit – zestaw narzędzi deweloperskich] Mantle. Więcej szczegółów na ten temat, tj. wyżej wspomnianego SDK, poznamy 5 marca podczas Game Developers Conference w amerykańskim San Francisco. Wszystko wskazuje na to, że AMD nie pokłada już większych nadziei na przyszłość w Mantle, lecz nie planuje pozostawić na lodzie swoich partnerów, którzy zdecydowali się uwzględnić ich dzieło w procesie produkcji swoich gier.

Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine


Klemens
2015-03-03 18:25:32